Lasagne fra Culina
Pappa lager middag, (selv om det ikke nettopp er snakk om riktig kosthold): To stk. lasagne på tilbud til 39 pr stk. hos Centra. Halvstekte baguetter til å varme opp. Hverdagssalat fra Dole (i pose som forøvrig er umulig å åpne uten å helle halvparten utenfor salatbollen).Dette er jo en type middag som pappa kan lage: En lasagne i ovnen 30 minutter, salat i en bolle med litt edikk, olje og krydder, og ferdige rundstykker :-)
Og lasagnen fra Culina virket stort sett perfekt. Flott, apetittvekkende design på pakken:

For ikke å glemme en enkel bruksanvisning på baksiden. Enkel på en sånn måte at du får lyst til å kaste den før du setter i gang for å se om du husker den utenat (for å imponere deg selv). Men så var det den ene lille detaljen da - den som gjør at opplevelsen ikke ble helt perfekt:

Men se der - som seg hør og bør på et luksusprodukt har pakken et telefonnummer - et slags supportnummer for håpløse lasagnekokker.

Meny: 80087300 (8-16). Glimrende! Jeg ringer, klokka er bare halv fire. Opptattsignal med hustelefonen. Ikke en gang opptattsignal med mobilen, bare Nada. Hmpf, nedtur nummer to :-(
Familien kalles inn: "À table!" Alle spiser seg übermette (pappa har stor mage og siden det var på tilbud kjøpte jeg like gjerne to pakker à 700 gram). Det er jo sunt med litt salat ved siden av, vet du. Ved ettertanke (for ikke å si mettethet) var det litt i overkant for to voksne og en åtteåring som ikke klarer å spise hele matpakka si på skolen en gang.
Alle var enige om at Meny/Culina holdt løftet på pakken: "Ekte smaker - ekstra gode råvarer". Det var skikkelig godt.
Alt gikk jo godt til slutt. Jeg tok sjansen på at det ikke var plastfolien *rundt* men *over* produktsjefen hos Culina hadde ment. Tippet og vant så og si. Det burde stått: "2. Fjern det gjennomsiktige plastlokket over plastskålen." Det er vel sjelden at folk steker noe som helst med pappembalasjen rundt, så å nevne den er overflødig og forvirrende. Uansett hva man har ment å uttrykke grammatisk sett er det ingen plastfolie rundt plastskålen.
Enkelhet blir fort til smerte for oss petimetere når noe er feil - og servicetelefoner som ikke funker fordyper rynkene på oss eldre produktsjefer.
Til gjengjeld har jeg startet denne bloggen takket være dere. Og takket være at dere er moderne nok til å trykke e-postadressen på pakken gis Culinas produktsjef herved anledning til å bekjenne sine synder (og gjerne noen kommende innovasjoner) i kommentarfeltet under :-)
2 Comments:
Hei Gard
Takk for en flott tilbakemelding.
Det er bare å beklage det inntruffne, men godt å høre at middagen for familien ble veldig bra.
Her har vi gjort en feil og det er beklagelig.
Vi vil gå over teksten på pakningen og se til at det ikke mulighet for misforståelser.
Igjen tusen takk for flott tilbakemelding, og det ville være hyggelig om du kunne sende oss din postadresse.
Vennlig hilsen
Jon Nordbø
NorgesGruppen ASA
Meny-Ultra
Jeg synes jo dette var en hyggelig tilbakemelding å få. Og nå som NorgesGruppen har postadressen min vet de jo ihvertfall hvor jeg bor :-)
Legg inn en kommentar
<< Home